Goed werkgeverschap en werknemerschap

Goed werkgeverschap en goed werknemerschap zijn bij WereldKidz onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is een wederkerige relatie. We hebben elkaar nodig voor het realiseren van kwaliteit en continuïteit van ons onderwijs. We zijn samen lerend en samen verantwoordelijk.

WereldKidz-medewerkers werken in een cultuur van samen leren. Er is ruimte voor autonomie in relatie tot het belang van het collectief, voor professionele ontwikkeling en talentgericht werken.

Onze kijk op mensen is een belangrijk vertrekpunt. Essentieel zijn de basisbehoeften: competentie, autonomie en relatie als basis voor werkgeluk, welbevinden, intrinsieke motivatie en betrokkenheid.

 

Werken en leren

WereldKidz stimuleert en faciliteert werken en leren voor collega’s die als ondersteuner werkzaam zijn en in opleiding zijn tot leraar. Zo verbinden we toekomstig bevoegde leraren in een vroeg stadium aan ons. Daarnaast zet WereldKidz in op ‘Opleiden in School’ en zijn (of worden) alle WereldKidz-scholen gecertificeerde opleidingsscholen.

Ambities

We hebben zorgvuldig twee ambities geformuleerd voor onze organisatie voor de komende jaren:

  1. Versterken van de wendbaarheid van WereldKidz als organisatie
  2. Versterken van goed werkgeverschap waarmee we een bijdrage leveren aan energieke en veerkrachtige medewerkers die met plezier bij WereldKidz werken

Organisatie

Om kwaliteit en continuïteit van ons onderwijs te kunnen realiseren, heeft WereldKidz haar organisatie afgelopen jaren op effectieve en onderscheidende wijze ingericht. Komende jaren blijven we voortbouwen en doorontwikkelen op:

  • Werken in clusters;
  • Werken in teams met verschillende rollen;
  • Ondersteunen en ontzorgen door WereldKidz-bureau;
  • Sturen op wendbaarheid van onze organisatie;
  • Inzetten van WereldKidz-brede netwerken.